Tahun Melawat Terengganu 2013

Pada tahun 2013, telah diisytiharkan sebagai Tahun Melawat Terengganu. Logo rasminya telah dilancarkan dan sudah tentunya ‘sang penyu’ menjadi ikon atau maskot bagi Negeri Terengganu Darul Iman.

visit terengganu 2013

Kat dalam Malaysia ni, semua negeri dah aku singgah. Dan Terengganu antara yang selalu pergi masa kecil dulu barangkali. Kali terakhir aku pergi masa ‘honeymoon’ beberapa tahun lepas. ewaaaahh..

Sudah tentu juga Terengganu terkenal dengan Keropok Lekor. Ada yang suka Losong, Ada yang suka yang Seberang Takir. Ada yang suka banyak tepung, ada yang suka banyak ikan. Terpulang citarasa masing-masing. Keropok keping juga ada. cicah dengan sos colek. huk aloh!!

tahun melawat terengganu 2013

Nak shopping?? Siap laaa bawak duit aje. Kain batik, songket, sutera bagai semua ada. Dari yang murah sampai yang ribuan ringgit. Cuma skill tawar menawar aje yang jadi penentu harga. hehehe.

Tempat tidur? Hotel ada, Homestay ada. Pilih saja.

Ofcoz orang akan ke Kedai Payang. Saja cuci mata laaa tuh! Tahun ni aku rasa macam nak jalan-jalan ke sana, tapi tengok keadaan dulu.

Haaaa…. Blogger Ganu?? Jupe mung di nung!! Na na na na na… Ganu kite!!!

Mari rapat-rapat.. Kemah Keming deh!!

808 total views, 2 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jika anda suka dengan entry ini tinggalkan komen atau subscribe ke RSS feed untuk feedburner.

Comments

  1. zuan says

    tak pernah sampai lagi.. memang tahun melawat yang sesuai tuk aku ni..hehehehe

    agak kreative logo dia..bentuk penyu dan wau~

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam