Cara Hilangkan Uban Rambut

Rambut. Masing masing ada rambut hitam. Ada pepatah mengatakan “rambut sama hitam, hati sulam lain” dan “bagai menarik rambut dalam tepung, rambut ditarik tepung tidak berselerak” . Rambut korang hitam ke? Atau warna perang? atau ada warna putih macam rambut aku nih. Maklum lah umur masih muda, walaupun sambut hari jadi pada 17 disember tiap-tiap tahun (saja bagitau), tapi uban datang tanpa disedari.

Nasib baik laaa status dah bertukar kepada seorang suami dan bapa kepada seorang anak. Boleh tahan laaa kalau uban dah keluar kat rambut nih. Kalau time bujang, mesti orang cakap, “aihh, muda-muda lagi dah keluar uban, banyak berfikir ke?” hehehe.

Uban ni ni keluar kalo kita stress dan banyak berfikir ke eh? atau ia keluar ikut genetik? Atau ia keluar sebagai rambut rosak sebab kita guna pelbagai syampu?

Mesti ada yang cari cara nak hilangkan uban. Orang kata tak boleh cabut uban. Orang kata tak boleh warnakan rambut. Ada yang kata hanya boleh inai merah saja. Kalau pewarna untuk warnakan rambut, memang tak laaa. So, korang ada petua tak cara hilangkan uban rambut?

Sebab kalau aku…. aku punya petua….

V

V

V

V

V

V

BOTAK SAJA!!! gambar baru 11.11.2012 (maaf, gambar 6 packs aku terpaksa aku tak tunjukkan buat masa ini, nanti abangensem jeles walaupun dia masuk TV)

4,533 total views, 10 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam