Cukur Licin dengan Philips S9000

Trimmer Philips S9000

Dah lama aku idamkan. Jika selama ini aku menggunakan pisau cukur biasa untuk mencukur misai, kini ada ‘teman baru’ iaitu Philips Shaver S9000. Memang pada pandangan pertama, ia nampak canggih dan futuristik. Sebelum ini hanya nampak model-model pencukur elektrik yang biasa sahaja, tetapi aku nampak ada kelainan sedikit dengan Philips Shaver S9000 ini. Jom kita […]

1,416 total views, 12 views today

Di sebalik Tabir Melahap Burger di Burgerbyte

Shooting Menu Kita

Makan lagi. Tapi kali ni makan bersama Abang Brian. Sebenarnya aku dah beberapa kali jumpa Abang Brian ni. Sejak dia join Masterchef dulu. Dan yang pastinya masa Masterchef 1 dan Masterchef All Star Hidangan Pembalasan, aku pun ada masa launching dan winner announcement. Saja aku tak cerita kat dia, nanti-nantilah kita story yea abang brian. Terkejut pulak […]

2,122 total views, 10 views today

Kompaun Street Parking di Hari Tahun Baru Cina

Kupon Parking Pulau Pinang

Macam tak percaya. Tapi itulah yang berlaku. Kompaun dikenakan pada Hari Cuti Umum. Minggu lepas, memang kami sekeluarga ke Pulau Pinang, bercuti sekeluarga dan jumpa nenek yang dah lama tak jumpa. Nak pergi makan di Padang Kota Lama, tempat meriah untuk orang makan petang. Macam-macam ada di situ, passembor, laksa, char koay teow, kerang bakar […]

1,708 total views, 4 views today

Nampak Macam Sama Tapi Bukan Dia

Denai Boutique Putrajaya

Denai.. denai.. denai… Denaihati.. Denai Alam.. Denai sutera… Yang aku kenal denaihati je lah. Tapi ni ada pulak Denai Boutique. Guaner ni? Nampok macam sama, tapi bukan dia… bukan denaihati punya. hehehe. Bila aku buat carian di laman sesawang Google, ada pula keluar Denai Boutique ni. Ke memang bisnes denaihati ni.. Denai oh denai.. Sudah […]

1,610 total views, 6 views today

Senyuman seorang Setiausaha KRT Putrajaya

Shakiddo KRT Putrajaya

Sibuk bebenor. Ya. Aku dah semakin sibuk. Sibuk dengan pelbagai program dan projek yang bermula dari awal tahun 2015 lagi. Projek utama sudah tentu bersama Denaihati Network. Tahun ini aku mempunyai pelbagai target, misi dan visi agar dapat bergerak dari satu tahap ke satu tahap yang lain. Tahun ini juga aku putuskan untuk menyertai Kawasan […]

1,480 total views, 2 views today

Pengalaman Naik Perahu Dondang Sayang di Tasik Putrajaya

Keluarga Bahagia

Sudah mencecah 7 tahun tinggal di Putrajaya, tapi ini kali pertama kami naik perahu dondang sayang di Putrajaya. Sebelum ini, hanya menaiki Cruise Tasik yang lebih besar. Lokasi yang terletak di Presint 1, Cruise Tasik Putrajaya mempunyai perkhidmatan menyusuri tasik Putrajaya dengan menggunakan beberapa bot. Tidak dirancang tetapi itulah yang berlaku. Kebetulan terfikir untuk beriadah santai […]

2,388 total views, 6 views today

Impian seorang Ayah untuk Anak

Keluarga Bahagia

Aku ada seorang ayah, dan aku juga seorang ayah.. Aku ada seorang anak, dan aku juga seorang anak. Syukur kerana diberikan seorang anak lelaki yang juga merupakan anak sulung dan cucu sulung bagi kedua-dua mertua aku. “I love you so much my son. Since day One!” Itulah yang aku dapat katakan sebagai seorang ayah. Dan […]

2,146 total views, 48 views today

Birasku pandai masak Megi BELUT di Parit 4 Sungai Haji Dorani

Megi Belut

Aku dah rasa macam-macam jenis megi. Megi sup biasa. Megi Ketam Nipah Megi ketam bunga Megi oyster. dan kali ini, Megi belut! Haaaaaaa… Ya, belut. Aku memang makan belut. Bukanlah jadi satu makanan seharian, tetapi bila ada hidangan belut tu, boleh saja aku makan. Sebelum ini, pernah rasa belut goreng berlada dan sup belut. Dan […]

2,472 total views, 2 views today

Speechless dengan Kisah ‘Ingatlah Orang Tua Kita’

kisah ayah

Mesti ada yang melihat di media sosial.. Screenshot cerita ini. Dan setidak-tidaknya pasti ada yang terasa hati. Ada yang teringatkan ayah atau ibu kita. Sama ada yang hidup ataupun yang telah pergi. Masa berlalu pergi, kini aku juga seorang ayah, melihat anak sedang membesar. Apa yang mak dan ayah aku lalui dahulu, akan aku lalui […]

1,628 total views, 4 views today

Berjumpa Sheikh Karim Omar Al Makki

Eizil Sheikh Karim

Semalam berkesempatan singgah sebentar di Masjid Negeri Shah Alam bersama Eizil. Ada beberapa urusan yang perlu dikemaskinikan. Insha Allah, team Denaihati akan bekerjasama dengan Sheikh Karim dalam beberapa perkara. Semoga dipermudahkanNya dan mendapat manfaat bagi seluruh umat. Sheikh Abdul Karim Omar Al-Fatani Al-Makki dilahirkan pada 29 Mac 1979 di Kota Suci Makkah Al-Mukaramah, Arab Saudi. […]

1,594 total views, 4 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...