Bila terasa rindu… lagi…

Bila terasa rindu.. Ku sebut namamu.. Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur..

Minggu ni mummy bawak ilham balik ke kampung sungai besar. Agak sibuk sikit sekarang untuk persediaan kahwin adik ipar pada awal bulan 12 nanti. Walaupun lebih kurang 2 hari lebih, bila berjauhan dengan anak, sememangnya terasa amat rindu.

Mujurlah my ilham tak boleh cakap lagi, kalo tak.. maunyaa tipon hari-hari.. hehehe.. tak sabar nak dengar dia cakap “daddy”. Sekarang ilham dah boleh cakap beberapa patah sebutan yang pendek. Selalunya dia akan meniru apa yang kita cakap. contohnya… bila aku dan my sha panggil anak sedara iaitu Sakinah.. ilham pun akan cuba cakap..

Daddy: Sakinaaaaahhhh…

My ilham : Nah..!!!

Tapi, yang amat terharu bila my ilham boleh sebut “Allah”. Dan jika dia tengah mengamuk atau menangis, tiba-tiba di TV ada berkumandang azan, maka ilham akan terus senyap dan khusyuk tengok dan dengar azan tu. Lagi-lagi bila azan dari TV9, muazzinnya seorang kanak-kanak kalau tak silap.

Jadi, bila aku rindu ni.. maka tengok laaa gambarnya.. huhuhuhu..

88 total views, 1 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam